WYJAŚNIENIE DO ROZEZNANIA CENOWEGO
Łysomice, 06.12.2019r.
Znak sprawy: DAF.271.19.4.2019.AS
WYKONAWCY UBIEGAJĄCY SIĘ
O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
WYJAŚNIENIE DO ROZEZNANIA CENOWEGO
Dotyczy: rozeznania cenowego na: świadczenie usług pocztowych na potrzeby Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Łysomicach, w zakresie przyjmowania, przemieszczania i doręczania przesyłek pocztowych, w tym doręczeń wynikających z przepisów Kodeksu Postępowania Administracyjnego oraz ich ewentualnych zwrotów, w obrocie krajowym i zagranicznym do każdego miejsca w kraju i za granicą w okresie od 01 stycznia 2020 r. do 31 grudnia 2020 r.
Zamawiający przekazuje treść pytań dotyczących zapytania ofertowego wraz z wyjaśnieniami:
1. Zamawiający w Rozdziale II Rozeznania Cenowego wskazał, że Wykonawca zobowiązany jest codziennie do przywiezienia raz dziennie przesyłek przysłanych do Zamawiającego od poniedziałku do piątku w dni robocze do godz. 10:00.
Wykonawca informuje, że zgodnie z ustawą Prawo Pocztowe (art. 46 ust. 2 pkt. 5) Wykonawca zobowiązany jest do doręczania przesyłek co najmniej w każdy dzień roboczy i nie mniej niż 5 dni
w tygodniu z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy. Jednocześnie Wykonawca informuje, że zobowiązanie operatora wyznaczonego do doręczania przesyłek w określonych godzinach w istotny sposób narusza art. 46 ust. 2 pkt. 1, który obliguje go do świadczenia usług powszechnych w sposób jednolity w porównywalnych warunkach. Ponadto doręczenie korespondencji do Zamawiającego nie jest przedmiotem postępowania, a obowiązkiem ustawowym Wykonawcy jako operatora wyznaczonego i dotyczy przesyłek nadanych za jego pośrednictwem. Dodatkowo zwracamy uwagę, że doręczenie przesyłki jest konsekwencją umowy zawartej z Nadawcą w chwili jej nadania, natomiast Zamawiający występuje w tym wypadku w roli adresata i nie jest stroną umowy o nadawanie.
Wobec powyższego Wykonawca prosi o modyfikację zapisu w zakresie rezygnacji z określania konkretnych godzin doręczania przesyłek nadchodzących do Zamawiającego, gdyż nie stanowi to przedmiotu umowy pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą.
Odpowiedź: Zamawiający przychyla się do prośby Wykonawcy i zmienia treść W rozdziale II pkt 2 Rozeznania Cenowego który otrzymuje następujące brzmienie:
„ Wykonawca zobowiązany jest codziennie do przywiezienia raz dziennie przesyłek przysłanych do Zamawiającego od poniedziałku do piątku w dni robocze oraz do odbioru raz dziennie przesyłek przygotowanych do wysłania z siedziby.”
2. W rozeznaniu cenowym, w rozdziale X Zamawiający umieścił zapis:
„W załączniku nr 3 Zamawiający przedkłada zestawienie ilości przesyłek z prośbą o wskazanie
w formularzu ofertowym cen jednostkowych, (które nie mogą ulec podwyższeniu w trakcie trwania umowy) …………..
Wykonawca jako operator pocztowy i wyznaczony, zobowiązany do świadczenia usług pocztowych,
w tym także usług o charakterze powszechnym, nie może swobodnie ustalać cen za świadczenie tego typu usług. Przepisy zamieszczone w rozdziale IV ustawy Prawo pocztowe wyznaczają ścisły reżim ustalania opłat za świadczenie powszechnych usług pocztowych. W związku z tym Wykonawca wnosi o modyfikację zapisu na następujący: „W załączniku nr 3 Zamawiający przedkłada zestawienie ilości przesyłek z prośbą o wskazanie w formularzu ofertowym cen jednostkowych, (które nie mogą ulec podwyższeniu w trakcie trwania umowy za wyjątkiem zmian stawki podatku VAT oraz zmian cen
w sposób ustawą z dnia 23 listopada 2012 r. – Prawo pocztowe t.j. pod warunkiem zatwierdzenia ich przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Zmiany te wchodzą w życie z dniem ich ogłoszenia.”
Odpowiedź: Zamawiający przychyla się do prośby Wykonawcy i zmienia treść w rozdziale X Rozeznania Cenowego, który otrzymuje następujące brzmienie:
„W załączniku nr 3 Zamawiający przedkłada zestawienie ilości przesyłek z prośbą o wskazanie w formularzu ofertowym cen jednostkowych, (które nie mogą ulec podwyższeniu w trakcie trwania umowy za wyjątkiem zmian stawki podatku VAT oraz zmian cen w sposób ustawą z dnia 23 listopada 2012 r. – Prawo pocztowe t.j. pod warunkiem zatwierdzenia ich przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Zmiany te wchodzą w życie z dniem ich ogłoszenia).”
3.
a) Zamawiający w Rozdziale II pkt 6 Rozeznania Cenowego wskazał, iż płatności za wykonane usługi następować będą w terminie 14 dni od daty dostarczenia do Zamawiającego faktury.
Czy biorąc pod uwagę obowiązujące regulacje wewnętrzne u Wykonawcy oraz ze względu na fakt, iż poniższa propozycja zapewnia wystarczający czas na dokonanie płatności, Zamawiający dopuszcza zmianę terminu płatności za zrealizowane usługi pocztowe według proponowanego zapisu: „(…)Płatności za wykonane usługi będą następować przelewem na rachunek bankowy Wykonawcy
w terminie 21 dni kalendarzowych licząc od dnia wystawienia faktury VAT.
Odpowiedź: Zamawiający przychyla się do prośby Wykonawcy i zmienia treść w rozdziale II pkt 6 Rozeznania Cenowego, który otrzymuje następujące brzmienie:
„Płatności za przesyłki będą dokonywane z dołu na podstawie wystawionej przez Wykonawcę faktury przesyłki będą dokonywane z dołu na podstawie wystawionej przez Wykonawcę faktury za wykonane w danym miesiącu usługi. Faktura winna zostać wystawiona do dnia 10-go każdego miesiąca następującego po miesiącu rozliczeniowym ze specyfikacją wykonanych usług. Płatności za wykonane usługi będą następować przelewem na rachunek bankowy Wykonawcy w terminie 21 dni kalendarzowych licząc od dnia wystawienia faktury VAT.”
b) Zamawiający w pkt 3 Rozdziału V określa datę zapłaty jako datę obciążenia rachunku Zleceniodawcy.
Czy ze względu na obowiązujące regulacje wewnętrzne u Wykonawcy i ze względu na fakt, iż poniższa propozycja zapewnia wystarczający czas na dokonanie płatności, Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany terminu płatności w Rozdziale II Rozeznania Cenowego gdyż Zamawiający określa, iż datą zapłaty za faktury będzie data obciążenia konta Zleceniodawcy.
Odpowiedź: Zamawiający przychyla się do prośby Wykonawcy i usuwa zapis W rozdziale V pkt c Rozeznania Cenowego
„Za datę zapłaty uznaje się datę obciążenia rachunku zleceniodawcy.”
4. Wykonawca wnioskuje o przedłużenie terminu składania ofert.
Odpowiedź: Zamawiający nie dopuszcza zmiany zapisu.
Metryka
- opublikował: Anna Sołtysińskadata publikacji: 2019-12-06 13:19
- zmodyfikował: Anna Sołtysińskaostatnia modyfikacja: 2019-12-06 13:20
Rejestr zmian
- zmieniono 2019-12-06 13:20 przez Anna Sołtysińska